25-10

25 oktober 2016 - Cairns, Australië

Gisteren in Undara geweest, geen netwerk en al helemaal geen Wifi!! Echt een ervaring, het woeste land, waar je zelfs als je het pad volgt zeer gemakkelijk verdwaald!!!!! Het onderkomen is flink veranderd sinds pap en mam hier voor het laatst zijn geweest, er zijn nu totaal 8 treinstellen (dus 16 kamers) op een rij en diverse cabins bijgebouwd, ook is er een groot terrein om te kamperen en een groot restaurant. Onherkenbaar voor pap en mam, maar we werden bij het uitstappen uit de auto, direct verwelkomd door de kookaburra en mam zag direct een kangaroo. Wij hebben de tijd tot inchecken overbrugd door een wandeling te maken naar Atkinson uitkijkpunt, Merde!!!! Wat een klim. Ontzettend warm en stevig door lopen en geplaagd door vliegen. 's avonds heerlijk gegeten in het restaurant en daarna gekaart in de buitenlucht. Heerlijk geslapen, jammer genoeg voor de omgeving is het 's morgens tijd om weer naar Cairns te vertrekken, maar voor het aantal vliegen hadden we de plek wel over willen slaan, Nog even naar de krater gereden en de (volgens beschrijving) eenvoudige wandeling naar de top gewaagd. Een verschil van 50 meter hoogte op een afstand van 600 meter noemen ze hier een eenvoudige wandeling!!! Loopt zo wat recht tegen de berg op, maar men zegt dan een eenvoudige wandeling !!! Nu in Cairns ingechecked in ons laatste hotel, hier blijven we 2 nachten in afwachting tot onze vlucht terug naar Hongkong en dan naar Amsterdam. Dan zit onze vakantie er echt op.

1. Jos en Babs:
    25 oktober 2016
    Uit jullie reisverhalen maken we op, dat het een beetje een teleurstelling was. Undara zal na l die jaren wel veranderd zijn. Jammer, maar de tijd blijft niet stil staan. Maar de koeien waren er nog en de kokabooras ook. Nog veel lawaai van ze en de Pretty face Kangaroos zag ik ook. Enfin weer een ervaring rijker maar toch heel veel leuke andere dingen gezien.goede reis naar huis en hopelijk tot ziens.
  2. Monique-Josette:
    25 oktober 2016
    Een veilige en prettige vlucht naar huis.Groetjes Pepijn en Monique.
  3. Jos en Babs:
    26 oktober 2016
    Gelukkig maar, dat ik het fout had en het toch geen teleurstelling was. Wij vonden het toen geweldig leuk. Klimmen deden we toen nog wel al hijgenden puffend. Ruige landschappen en de zonsondergang gezien. Vliegen hadden we geen last van wel van de kookaburras die ons vroeg in de morgen wekten met hun gelach. Prachtige fotoos en de Pretty face kangeroo zo dicht bij Ad. Wensen jullie een goede en veilige reis en tot ziens Babs
  4. Dorry en Piet Zegers:
    28 oktober 2016
    Hoi Ad, Tineke en kinderen,
    Wij zijn telkens weer verbaasd over het uitgebreide verhaal, maar vooral over de schitterende foto's die jullie maken. Wij gaan de verslagen nog 'n keer doorlezen en de foto's bekijken, want wij hebben niet alles gelezen en gezien.
    Goede reis terug en groetjes van Dorry en Piet
    P.S.: Ik zal Dorry opdragen om maar eens te bellen als jullie terug zijn!