3-10

3 oktober 2016 - O'reilly, Australië

Vandaag van Southport naar Noosa, mijn idee (de chauffeur) oostelijk aanhouden en een paar kustplaatsen bezoeken. Pap (bijrijder) heeft westelijk en een stuk terug in gedachten, ahum zou je de chauffeur hiervan niet op de hoogte brengen???!! Gelukkig kwam zijn plan naar voren door een mail van Linda, nog bedankt voor de tip!! Eerst O'Reillys en dan op route voor onze volgende slaapplek. Alleen de rit naar O'Reilly is al een avontuur op zich, hadden we nu echt niet een kleinere auto kunnen huren? De weg is breed genoeg voor onze auto, maar het is de bedoeling dat je de weg deelt met het tegen verkeer!!! Helaas is het een bijzonder slechte dag vandaag, het regent al aardig als we boven zijn aangekomen. Daar een paar poncho's gekocht. Mam in het restaurant neer gezet en pap en ik een wandeling gemaakt. Het regent zo hard dat we weinig vogels zien, jammer. Treetop route genomen, maar halverwege omgedraaid, ook voor mij een beetje TE!!!! Ook de auto had wat moeite met de weg en dronk aardig wat benzine. Op de top zat er nog voor 66 km aan benzine in en dan moesten we nog terug. Gelukkig onder aan de berg gelijk een dorp met pompstation, maar ik kreeg het echt wel benauwd!!! Aan de pomp zat er nog 24 km in de tank!!! Na wat moeite de camping gevonden in Tewantin en mam helemaal blij: We hebben een cabin met keuken voor 2 dagen dus ze kan koken!!! Lekker gegeten, nu even kaarten en dan vlug slapen, was vandaag flink vermoeiend maar mooi. Echt eenmalig.