30-9

30 september 2016 - Port Macquarie, Australië

Zo ik weet de lengte en de breedte van de auto, maar wat hebben wij vandaag weer fijn gereden, alternatieve route noemen ze dat.... Pap dacht ergens binnendoor te kunnen, werd eerst super smal en uiteindelijk een grindpad!!!! Pap noemde het af en toe een kiezeltje, grrrr. De kuststrook van Blueys Beach tot Port Macquarie + het stukje alternatief van pap gereden. Ontzettende mooie route, op die van pap na dan, en ook weer fijn gewandeld en bij de vuurtoren van Crowdy head walvissen zien zwemmen, die onderweg zijn naar Antartica. Tijdens de wandeling wilde ik kijken of via de begroeiing bij de rotsstrook van de kustlijn kon komen om te fotografen, maar het gras en andere planten kwam bijna tot de knieën en ik was net aan het overwegen of er hier ook slangen zaten toen ik een grote zwarte slang zag liggen, schrok me ....(vul zelf maar in) verrassend hoe snel ik toch nog kon sprinten!!! Te geschrokken om terug te gaan om een foto te maken, sorry. Bij diverse baaien gestopt en dan zie veel verschillende vogels, ook de Pelikaan is gewend aan de mens en zodra je op een plateau voor vissers gaat staan komen ze direct op je af gezwommen in de hoop dat je de vers gevangen vis gaat schoonmaken en zijn daar gratis van kunnen meegenieten. Ze daar ook even mee voor de gek gehouden, zielig, maar wel een mooie foto!!!! Probeer de foto's straks nog er bij te zetten, maar nu eerst maar eens gaan eten